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Couverture / Jaquette
Lincoln Electric - ein internationales Unternehmen mit einem Wert von 1Mrd. US Dollar - stand über ein Jahrhundert an der Weltspitze der Hersteller von Industrieelektronik. Dieses Buch analysiert, warum Lincoln Electric so erfolgreich war und wie sein Beispiel eine Reihe anderer Unternehmen (z.B. Nucor) inspiriert hat. Ein tiefgehende, fundierte Analyse, bei der sich der Autor auf Insiderinformationen sowohl über das Unternehmen als auch die Lincoln-Familie stützen konnte. Eine interessante und lehrreiche Lektüre für alle Führungskräfte.
Note biographique
Joseph A. Maciariello is Horton Professor of Management at Claremont Graduate University and Claremont McKenna College. He has extensive experience as a professor, author, and consultant. His primary areas of work are the design of management systems, project management, controllership, and benefit-cost analysis.
Table des matières
Lincoln Electric: The Company, Its Operations, and Its Values.
Management Systems: Management Style and Philosophy.
Management Systems: Infrastructure, Coordination, and Integration.
Management Systems: Rewards and Recognition.
Planning, Resource Allocation, and Reporting.
Agility and Adaptability at Lincoln Electric.
Management Systems Dynamics and Stakeholder Management at Lincoln.
Transplanting Lincoln's Culture and Systems Abroad: Sucess and Failure.
Does Lincoln Electric Offer U.S. Companies Lessons of Lasting Value?
Nucor Corporation.
Worthington Industries.
Lessons from Lincoln Electric and Nucor Corporation.
Lasting Value: Incentive Management as Cradled by the Culture and Management Systems at Lincoln Electric.
Index.
Détails
Code EAN : | 9780471330257 |
Editeur : | Wiley-John Wiley & Sons |
Date de publication : | 07-12-1999 |
Format : | Relié |
Langue(s) : | anglais |
Hauteur : | 235 mm |
Largeur : | 157 mm |
Epaisseur : | 20 mm |
Poids : | 579 gr |
Stock : | à commander |
Nombre de pages : | 272 |